Wednesday, August 25, 2010

Blog berbicara..


Blog Pena Chenal...masih kosong! Belum ada kata-kata indah tercoret. Aku seolah-olah hilang idea untuk menulis..! Duduk berfikir mencari inspirasi..tetap juga tidak berhasil. Seolah-olah jiwa aku rasa kosong. Minda aku rasa tepu untuk menyusun kata-kata yang menarik.
Memang bukan mudah untuk menjadi seorang penulis. Jika imaginasi tidak cukup matang...tidak kreatif, kotak minda aku jadi kaku. Memaksa untuk mencoret bait-bait dalam blog ini menjadi satu karya seolah-olah membuat naskah karangan yang tidak bernyawa. Tiada Emosi...

Benar kata Akhi (rakan blog yang byk berkongsi pengalaman dan ilmu penulisan),
Menghasilkan karya perlu ada jiwa...Tapi bagaimana?

Meletak diri dalam setiap penulisan...tidak semudah yang aku sangka. Melupakan segala permasalahan kerja harian, menjadi cabaran jika ingin berkarya.

Blog ini masih belum bernyawa..
Masih tidak mampu menyampaikan kata-kata.
Dimana harus aku mula..?

2 comments:

Salam..tak pe walaupun baru..tetap sudah menjadi sebahagian dari hidup blogger..anyway welcome to blogger world..

jgn risau..
mulakan langkah demi langkah..
utk mendaki ke puncak tertinggi..
pelan2 kayuh.. :D

Tamu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More